26 Mart 2009 Perşembe

ETLİ İSLİM KEBABI ( 9 tane)



İslim kebabi, benim en favori yemeklerimden biridir. Zaten patlıcanla yapılan herşey güzeldir bence...Bu tarifi parça et yerine köfte ile de yapanlar var, ben hiç denemedim ama eminim köfte ile de güzel oluyordur. Deneyen varsa bana yazabilir...


MALZEMELER:

  • 4 adet patlıcan ( dolabımda burada, Kanada'da satılan, 2 adet orta boy patlıcanlardan vardı, onları kullandım. Ama bu patlıcanlar çok çekirdekli olduğu icin tavsiye etmiyorum, onların yerine 4-5 adet ince uzun patlıcanlardan kullanabilirsiniz).

İcine:

  • 350-400 gr kuşbaşı dana eti
  • 1 adet yemeklik doğranmıs, orta boy soğan
  • 2 adet küp küp doğranmış domates
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ

Üzerine:

  • 1 adet domates ( ben cherry domates kullandım)
  • Yeşil biber ( ya da herhangi bir renk biber)
  • Tuz, karabiber
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 bardak sıcak su

HAZIRLANIŞI:

  • Öncelikle patlıcanların orta kısımlarındaki kabukları şeritler halinde soyun (kenarda kalan kabuklar dilimlendiğinde ince şeritler halinde kenarında kalacak).
  • Daha sonra ince olarak dilimleyip tuzlu suda en az 15 dakika bekletin.
  • Bu arada iç malzemesini hazırlayın: Eğer varsa, düdüklü tencereye koyduğunuz yağın içine yemeklik doğranmış soğanları koyun, bir iki çevirdikten sonra küçük doğranmış etleri ilave edin. Etler hafif kavrulduktan sonra, domateslerini ve salçayı ekleyin. En son tuzunu, karabiberini de ekleyip 1 su bardağı kadar sıcak su ilavesi ile tencerenin kapağını kapatın. Düdük sesi geldikten sonra altını kısıp 15 dakika pişirin.(eğer düdüklü tencereniz yoksa, aynı işlemi çelik tencere de yapın, pişme süresi biraz daha uzun olacaktır).
  • Et pişerken, tuzlu suda bekleyen patlıcanlarımızı çıkarıp yıkayalım, kurulayalım ve fırın rafına serilmiş yağlı kağıdın üzerine dizelim. Bir fırca ile her iki taraflarını zeytinyağiyla yağlayalım. Fırının üst katında, ısıyı üstten vererek iki tarafını da kızartalım.( Bunun esası bol yağda kızarmış olanı, ancak o yöntemle bence hem çok yağlı oluyor hem de eşimin kolesterolü tavana vuruyor:)
  • Daha sonra aşağıda resmettiğim şekilde, patlıcanların içine birer yemek kaşığı iç malzemeden koyup kapatalım.Üzerlerine domates dilimlerini ( ben minik domateslerden kullandım) ve biberleri kürdan ile tutturarak, fırına giren bir kaba yan yana dizelim.
  • Etleri pişirdiğiniz tencerede 1 yemek kaşığı salçayı biraz kavurup 1 su bardağı su ve çok az tuz ilave edelim. Kaynayınca üzerlerine döküp 190 C lik (375F) fırında 15 dakika kadar pişirelim.


Afiyet olsun.



2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba .sıtenı ılk kez zıyaret edıyorum.ellerıne saglık.acemı bır aşçı olarak artık senden tarıf alırım

Adsız dedi ki...

en sevdigim yemeklerden biri benim de, nefis gorunuyor, ellerine saglik...