24 Mart 2009 Salı

KAYMAKLI AYVA TATLISI


Türkiye'de ayva mevsimi bitmeden, ablam mevsimin son ayva tatlısını yapmış. Ben de hemen ayva aramasına başlasam iyi olacak, harika duruyor. Ellerine sağlık ablam.

İÇİNDEKİLER:

  • 3 büyük boy ayva
  • 1 su bardağı şeker
  • Bir tutam karanfil (10-15 tane)
  • 1 büyük elma
  • Yarım çay bardağı su

HAZIRLANMASI:

  • Ayvaları soyup yarıya bölün. Çekirdek yataklarını oyarak cıkartın.
  • Çıkardığınız çekirdekleri de pişerken icine atın (renginin kırmızı olmasinı sağlıyor).
  • Elmayı soyup rendeleyin, ayvaların ortasina koyup şekeri üzerine dökün. Karanfilleri ve yarım çay bardağı su koyup, kaynayana kadar yüksek ateste, daha sonra altını iyice kısarak 3 saat pişirin. Yerken üzerine kaymak da koyarsanız, tadına doyulmaz bir tatlı olur.

    Afiyet olsun.


NOT: Benim gibi yurt dışında yasayanlar icin, kaymak bulmak pek kolay olmuyor. Sizlere aşağıda, 2 yıl once cok genc yaşta kaybettiğimiz bir arkadaşımın bana gonderdigi ve hala sakladiğim e-mailini aynen veriyorum. Burada ayrıntıları ile bana anlatmıştı kaymak yapımını. Bu tatlıyı en son onda yemiştim, bu bir veda yemeği idi. Seni hep hatırlıyoruz Mihriban arkadaşım...

Asumancigim

Kaymak yapmak cok basit ama epey zaman aliyor. En kolayi sabah ocagin uzerine koyup aksama kadar, gidip gelip tepsiye kaynar su eklemek. 8 saat sonra ocaktan alabilirsin. Kaymagi yaparken yalniz, yaninda hic yemek pisirmemen lazim cunku kokusunu hemen aliyor. Buz dolabina koydugun zamanda, kavun gibi yada baska koku cikaran seylerin dolapta olmamasi lazim.

1 lt. Homo milk ( tam yagli )

250 gr. 35% cream

Suyu kaynat, kenari yuksek ocaga onlu arkali sekilde oturabilecek tepsinin icine bosalt. Baska bir tarafta bu tepsinin icine sigacak (hem yukseklik-hemde buyukluk) bir pyrex'in icine sutu ve creami bosalt, tahta kasik ile cabuk bir karistir ve su dolu tepsinin icine oturt. Suyun yuksekligi pyrex'in icindeki karisim ile ayni yukseklikte olmasi lazim (sut ve su hep ayni hizada olmasi lazim). Ocagi mid. low'a getir. Suyun sicakligi parmagini soktugun zaman yanacak gibi olsun. Bu isida, birakacaksin ve gidip gelip baska bir tarafta kaynar beklettigin sudan tepsiye ilave edeceksin. En onemlisi bu suyun seviyesinin inmemesi.Sekiz saat sonra altini kapat, soguyunca, pyrex'i hic sarsmadan buz dolabina koy. Buz dolabinda, bir gun agzi acik, bir gun agzi saran wrap ile kapali durmasi gerekiyor. Ucuncu gun agzini acip enlemesine uce keseceksin. Keserkende bicagin hep sicak olsun (sicak suya batir batir cikar). Kesilirken dagilabiliyor o yuzden uc dort seferde kesmeye calis. Kestikten sonrada usten alta dogru rulo yap. Altinda, sut karisimi olacak onunda birazini tabaga koydugun rulolarin uzerine dok. Afiyet olsun.

Sevgiler, Mihriban

4 yorum:

Adsız dedi ki...

tadı da gecekten cok guzeldi yapmasi annemden resmini cekmesi benden:) herkese afiyet olsun simdiden...

Adsız dedi ki...

Ben ayva delisiyim bizim izmirde buyudugum kasabada ayva ve nar bahceleri meshurdur.
hatta her yil ayve ve nar guzellik yarismasi duzenlenir..
bizimde zamaninda ayve bahcelerimiz vardi hatta evimizde ikitane ayva agaci ve nar agaci olurdu okadar cokti ki kisin topladigimiz ayvalari komusumuzun hatili vardi hatil deriz cati katinda tavan ile cati arasinda oraya ayva ve nar yataklari yapardik.
kendi nar ve ayva recelli yapardik sobada ayva piserdi kisin
ayva tatliisni cok severim cok ozledim burda cok pahalli biliyorsundur..

benden yesil cayin markasini sormusun inan bilmiyorum ama bugun
senin icin cin dukkanina gidip bakicam ben cin dukkanindan almistim asian storalrda vardir
torontonun neresinde yasiyorsun?
ben north yorkta yasadim bir yil cok turk var ordada..

Moonish (moonsun) dedi ki...

Resim muhtesem gorunuyor, ekrana yapstim resmen :)) Agiyet olsun :)

Unknown dedi ki...

MoonSun, keske bende yaptiklarimi senin gibi cici paketlere koyup gonderebilsem...