4 Mayıs 2009 Pazartesi

MERCİMEK ÇORBASI

MALZEMELER:
  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ ya da tereyağ
  • 1 adet soğan
  • 1 adet havuç (soyulmuş ve doğranmış)
  • 6 su bardağı tavuk suyu ya da su
  • 1 yemek kaşığı tepeleme un
HAZIRLANMASI:
  • Soğanı yağda biraz kavurun.
  • Soğan şeffaflaşınca, 1 kaşık unu ilave edip biraz daha kavurun.
  • Tavuk suyunu, soyulup doğranmış havuçları ve mercimeği de ilave edip, mercimekler ve havuç iyice yumuşayana kadar pişirin.
  • Piştikten sonra tuzunu ekleyin, blendırdan geçirin. Arzu ederseniz, üzerine limon da sıkıp afiyetle için.

2 yorum:

Ebru dedi ki...

daha guzel bir corba yok walla bana gore. Hmmmm nefis gorunuyor...

Aylin dedi ki...

Ben bir ogrenciyim, ailemden uzakta yasiyorum. Sizin verdiginiz tarifleri deniyorum, hepsinde de basarili oldum. Tesekkurler.
Annemde size tesekkur ediyor bu arada :)