25 Mayıs 2009 Pazartesi

FIRIN POŞETİNDE TÜRLÜ



Geçen gün ne pişirsem, ne pişirsem diye bakınırken, dolapta çeşit çeşit sebzeleri görünce aklıma türlü geldi. Ama şöyle güzelce, ozenle güvece döşenmiş bir türlü... Hemen hazırlıklara başladım. Ondan biraz, bundan biraz derkenn, bir baktim kiii benim güveç almayacak. Eh, benim güveçte türlü hayalim bir başka zamana kaldı, bu sefer fırın poşetinde türlü oldu. Bir hayli de güzel oldu :)

MALZEMELER:
  • 150 gr dana ya da kuzu kuşbaşı
  • 1 soğan
  • 1 domates rendesi
  • 1 çorba kaşığı domates salça
  • 1 havuç
  • 1 kabak
  • 1 büyük patlıcan
  • 2 patates
  • 2 sivri biber
  • 2 diş sarımsak
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • Tuz, karabiber

HAZIRLANMASI:

  • Öncelikle patlıcanları alacalı soyup doğrayın ve tuzlu suya koyun.
  • Yağı tencerede ısıtın, eti kavurun, et suyunu çekip renk degistirmeye başlayınca, soğanları ilave edip şeffaflaşana kadar karıştırın.
  • Üzerine, rendelediginiz domatesi, salcayı ve 2 su bardağı sıcak suyu ekleyip pişirin (ben bu aşamada düdüklü tenceremi kullandım ve buharı çıkmaya başlayınca altını kısıp, 20 dk pişirdim).
  • Tüm sebzeleri istediğiniz şekilde, büyük bir kaba doğrayın (patlıcanları da tuzlu sudan çıkarıp yıkayın ve ilave edin).
  • Et pişince, hazırladığınız sebzelerin üzerine dökün. Tuzunu karabiberini ilave edip karıştırın ve hepsini fırın poşetine koyun (poşeti birkac yerinden delmeyi unutmayın sakın).
  • 200 C fırında 25-30 dakika pisirin.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Moonish (moonsun) dedi ki...

Bunu kesinlikle denemek istiyorum, tam benlik, hem sebze hem et :)) bir kere yemistim firin posetiyle pisen yemegi ama acikcasi hic cesaret edmemeistim :)