30 Eylül 2009 Çarşamba

FIRINDA KARIŞIK SEBZE

Hazırlamak için:

  • 2 orta boy patates (elma dilimi şeklinde doğranmış)
  • 2 orta boy soğan ya da 10- 15 adet arpacık soğanı
  • 5-6 diş kabukları soyulmamış bütün sarımsak
  • 2 adet kabak (alacalı soyulmuş)
  • 200 gr. mantar
  • 2 adet istediğiniz renkte biber
  • Yarım demet kuşkonmaz
  • 10-15 tane cherry domates
  • 2 adet havuç
  • Zeytinyağı
  • 1/2 limon suyu
  • Deniz tuzu , karabiber ve kekik ( sebzeler fırından çıktıktan sonra, çok az serpilecek)

gerekiyor...

Bunlar benim dolabımda olan malzemelerdi. Siz, o an hangi malzemeniz varsa, onu kullanabilirsiniz. Hepsini irice doğrayın, üzerine biraz zeytinyağı ve limon suyunu gezdirip, iyice harmanlayın. Yağlı kağıt serilmis fırın tepsisine yayın (üst üste olmazlarsa daha iyi kızarıyorlar). Önceden 450 F- 230C ye ısıtılmış fırınınızın orta rafında, ara sıra karıştırarak, tüm sebzeler kızarana kadar pişirin.

Hazırlaması en fazla 10 dakikanızı alacaktır, bu kadar pratik. Özellikle ızgara etin ve tavuğun yanına çok yakışıyor...

Not: Cherry domatesiniz yoksa domates kullanmayın, çünkü kesilmis domates suyunu salıp, sebzelerin yumuşamasına neden olacaktır.

4 yorum:

Fikir/Siz Yazılar dedi ki...

Merhabalar, blogları dolaşırken size rastladım, bir izmirli hemşehriniz olarak size selam yollamak istedim Türkiyeden, yemekleriniz nefis görünüyorlar, ellerinize sağlık, tahminimce Canada da yaşıyorsunuz galiba, umarım bu teknoloji size hasretliği biraz unutturuyordur, izninzle sizi listeme eklemek istiyorum, sevgiler, bir kahve içmeye beklerim.

EBru dedi ki...

asum kekik de koymuyor muydun ya sen buna???

Unknown dedi ki...

Ebru'm evet haklisin kekik de var, hemen ekliyorum...

Ebru dedi ki...

Bugun denedim. Tek kelimeyle muhtesemmmm. Neden uc kati yapmadik diye hayiflandik, tadi damagimizda kaldi. bu kadar saglikli ve bu kadar lezzetli nasil olunur???