23 Ekim 2009 Cuma

KARIŞIK PİZZA






Kendi pizzamı yapmaya başladığımdan beri dışarıda pizza yemez olduk. Daha az yağlı olduğu gibi, üzerine koyduklarımla kendi ağız tadımıza uygun oluyor. Ben genelde 2 ölçü yapıyorum kızlarım bol peynirli, bol soslu ve kiymalı seviyorlar, eşim ve ben de Allah ne verdiyse olanını :)) Burada 1 pizza ölçüsünü veriyorum, bu ölçüden 1 büyük boy ,8 dilim çıkıyor.


Hamuru için:

  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı ılık su veya 1/2 su bardağı ılık su, 1/2 su bardağı ılık süt
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1tatlı kaşığı instant maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
Sosu için:
  • 3 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 domates rendesi ( domatesiniz yeterince sulu değilse, biraz su katarak karışımı hafif sulandırın).
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • tuz
  • Kekik ve 1 diş dövülmüş sarımsak isteğe bağlı
Üzerine:
  • 2-3 su bardağı mozzerella veya kasar peyniri
  • İstediğiniz sebzeler
  • Ben, kuşkonmaz, kırmızı soğan, kırmızı biber, siyah zeytin, yeşil zeytin, konserve enginar, kavrulmus kıyma ve mantar kullandım.
HAZIRLANISI:
  • 1 su bardağı ılık suyun içinde, 1 tatlı kaşığı şeker ve 1tatlı kaşığı mayayı karıştırıp, üzeri köpüklenene kadar bekletin.
  • 2 su bardağı unun içine tuzunu, mayalanmış suyu ve 1 tatlı kaşığı sıvıyağı döküp yoğurun ( bu asamada elinizin altında biraz daha un bulunsun, hamurun ele yapışmayan kıvamını bulmanız için eklemeniz gerekebilir).
  • Unlanmış tezgahın üzerinde iyice yoğurun.
  • Altı unlanmış olan karıştırma kabına koyup, üzerini temiz bir havlu ile kapatın ve hamur iki katı olana kadar, en az 1 saat bekletin.
  • Bu arada sosunu hazırlayın, peynirini rendeleyin.
  • Hamur mayalanınca unlanmış tezgaha yuvarlaklığını bozmamaya çalışarak alın, elinizle hafifçe bastırarak yayın ve merdane ile 40 cm çapında açın.
  • Üzerine sosunu sürün, rendelenmiş peynirini koyun ( ben sebzelerin daha iyi pişmesi için peyniri sebzelerin altına koyuyorum, ama arzu ederseniz üstüne koyabilirsiniz).
  • Önceden ısıtılmış 350 F - 180C fırında pişirin.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Ebru dedi ki...

fotograf o kadar guzel ki hemen bir dilim kesip yiyesim geldi:)