9 Aralık 2009 Çarşamba

KUMRU






İzmir deyince akla gelenler arasında “kumru“ ve “yengen“de yer alır.Kumru bildiğimiz kuş, yengen de amca ya da dayımızın eşi değildir.Farklıdır biraz, İzmir gibi farklıdır, güzeldir...
Bu Kalp Seni Unuturmu’yu izlerken aklıma düştü kumru...Bir sahnede Izmir’e gittiler ve seyyar satıcıdan kumru aldılar. Olacak iş değil, bulabilen var bulamayan var değil mi ama? Bu mevsimde de İzmir’e gidip gelen olmuyor ki buralardan, rica edelim. Eh bizimkileri arayıp “bana kumru postalar mısınız“ da diyemeyeceğime göre, iş başa düştü girdim mutfağa, kendi kumrumu kendim yaptım...Tabii aynı tat olmadı çünkü: İzmir tulumum yoktu biiir ( yakında onu da yapmaya kalkarsam şaşırmayın) ikincisi, o güzelim incecik sivri biberler yoktu (yazın oluyor ama, bahçemde yetiştiriyorum) ve de en önemlisi nohut mayam yoktu...Aaa bu arada unutmadan, kara fırınım da yoktu tabii ki, kömür ya da odun ateşinde pişince duyabileceğiniz o mis gibi is kokusu da olamadi... İzmir tulumu yerine Yunan fetası, sivri biber yerine cubanelle biberi, nohut mayası yerine instant maya, kara fırın yerine de elektrikli fırın kullandım.
Kumrular fırından çıkar çıkmaz demledik çayımızı, az da olsa giderdik İzmir hasretimizi...Kumrudan sonra sırada ne mi var? Tabii kiii “YENGEN“...



MALZEMELER:
  • 3 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı ılık su
  • 1 tatlı kaşığı instant maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1/3 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı deniz tuzu
Üzerine:
  • 1 yumurta sarısı
  • Birkaç damla pekmez
  • susam

Hazırlanışı:

  • 1 bardak ılık suyun içinde 1 tatlı kaşığı maya ve şekeri eritin, 15 dakika kadar bekletin(instant mayayı ve şekeri suda eritmeden direk olarak unun içinde de karıştırabilirsiniz).
  • Un ve tuzu karıştırma kabına eleyin, köpüklenmiş mayayı, sıvıyağı da ekleyip, elinize yapışmayan yumuşak bir hamur olana kadar yoğurun. (bu aşamada biraz daha un ilave etmeniz gerekebilir).
  • Üzerini örterek, hamur iki katı olana kadar bekleyin.
  • 7 eşit parçaya bölüp, kumru ekmeği şekli verin ve yağlı kağıt serilmis fırın tepsisine dizin.
  • Ilık fırında tepsi mayası gelene kadar bekletin.
  • Üzerlerini keskin bıçakla çizip, içine birkaç damla pekmez akıtılmış yumurta sarısı sürün, susam serpin ve 350 F / 180 C fırında pişirin.
  • Ortasını biraz kesip içine, dilimlenmiş domates, beyaz peynir ya da tulum peyniri, yeşil biber koyarak tercihen bir bardak çay eşliğinde afiyetle yiyin...

3 yorum:

ferda dedi ki...

pes diyorum pesss!

Didem dedi ki...

ben de pes diyorum ama başarılı gorunuyor ellerine saglık,keşke boyoz da sevseydin de tarifini ogrenseydik :))

ilknursah dedi ki...

ben pes diyemiyorum benim kardesim yapar didos yakinda boyozda gelir teyzen seni kirmaz