5 Ocak 2010 Salı

Simit tadında poğaça



Bu poğaçaları “ Simit sarayı“nda yediğimiz minik simitlere benzetiyorum. Ben içlerine keçi peyniri koyarak hazırladım ama seçenekler sonsuz bence. Şu an aklıma gelenler: Kaşarlı sucuk, pastırma, zeytin ezmesi ......Mesela 10 tanesini kaşarlı sucuklu, 10 tanesini pastırmalı, 10 tanesini zeytin ezmeli, 10 tanesini keci peynirli ve son 10'u da beyaz peynirli yaptığınızı düşünün...
Malzemelere bakınca yağ ve maya oranı gözünüze fazla gelip sizi yanıltmasın, verdiğim malzemeden, limon büyüklüğünde 50 adet poğaça çıkıyor. Yiyebildiğiniz kadarını sıcacıkken yiyin, diğerlerini buzluk torbasına koyup dondurun derim ben. Aslında ertesi güne kalanları da fırında biraz ısıtıp yerseniz, hala tazecik olduğunu göreceksiniz.
Bir başka seçenek de hamurun yarısını poğaça gibi pişirip kalan diğer yarısını da simit şekli vererek simit olarak pişirmek, dediğim gibi seçenekler sonsuz bu hamurla. Kolay gelsin...

Düzeltme: Bir okuyucumun uyarısı üzerine farkettiğim bir eksiğimi düzeltmek istiyorum. Malzemelere yazdığım 1 su bardağı ılık sütü, hazırlama aşamasında yazmayı unutmuşum. Daha önce deneyen ve başarısız olan oldu ise özür dilerim, hemen düzeltiyorum.




MALZEMELER:
  • 125 gr. eritilmiş tereyağ
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 2 yumurta
  • 1+1/2 yemek kaşığı toz maya
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
İÇİNE:
  • Beyaz peynir ya da keçi peyniri
  • Maydonoz ya da dereotu
ÜZERİNE:
  • 1/2 su bardağı ılık su
  • 1 yemek kaşığı pekmez
  • susam
HAZIRLANIŞI:
  • 1 su bardağı ılık suyun içinde 1+1/2 yemek kaşığı mayayı ve 1 yemek kaşığı şekeri eritip üzeri köpüklenene kadar bekletin.
  • Büyükçe bir karıştırma kabında 125 gr. eritilmiş tereyağ,1 su bardağı sıvıyağ, 1 su bardağı  ılık süt ve 2 yumurtayı karıstırın, köpüklenmiş mayalı suyu ilave edin.
  • En son elenmiş unu ve tuzu ekleyip , kulak memesi yumuşaklığında ele yapışmayan bir hamur yoğurun.
  • Hamuru unlanmış tezgaha alıp 3-4 dakika daha yoğurun.
  • Tekrar altını unladığınız karıştırma kabına alıp, üzerini de hafif unlayın ve önce strech ile sonra da mutfak havlusu ile örtüp, hamur iki katı olana kadar ılık bir yerde bekletin.
  • Bu arada 1/2 su bardağı ılık su ile 1 yemek kaşığı pekmezi karıştırın, ayrı bir kaba da susamı dökün.
  • Mayalanmış hamurdan limon büyüklüğünde parçalar koparıp, avucunuzda yuvarlak açın. İç malzemesini koyup içli köfte şeklinde kapatın.
  • Birleşme yerinden tutup önce pekmezli suya, sonra da susama batırıp, yağlı kağıt serilmis fırın tepsisine aralıklı olarak dizin( birleşme yeri altta kalacak). Üzerlerini keskin bir bıçakla çizin.
  • Ilık bir yerde (ben çok az ısıtımış fırında bekletiyorum) 15-20 dakika tepsi mayası için bekletin.
  • Önceden ısıtılmış 180C/350F fırında pişirin.
Afiyet olsun.

8 yorum:

Kardelen dedi ki...

Blogunuzun bur suredir takipcisiyim, fotolar ve tarifler harika.Paylastiginiz icin tesekkurler.
Not: Bu kadar guzelyemek yapmak da dogustan bir yetenek olsa gerek:(

dokuzuncubulut dedi ki...

Keçi peyniri ve sıcacık bol susamlı poğaçalar... En sevdiğim iki şey.
Bayıldım. Ellerinize sağlık.

nalan dedi ki...

benim yaptığım tarifte tuz eksikti :(
ben de neden diyorum, bak buldum şimdi doğrusunu :)

Adsız dedi ki...

hemen bu aksam deneyecegim cünkü peynir ve susam birlikteligine bayılırım

Adsız dedi ki...

tarifi deneyecektim ama sanırım yanlış yazmşsınız mayayı ılık su ile ertimemiz gerektiini yazmışsınız fakat malzemelerin icinde bir bardak ılık süt yazıyor bunu nerede kullanacağız anlamadım :( mayayı ılık su ile erittim umarım yanlış değildir

Unknown dedi ki...

Haklisiniz ve de uyariniz icin cok tesekkur ediyorum.Mayayi 1 bardak ilik suyun icinde eritiyorsunuz, tereyag, siviyag ve yumurtalari ekledikten sonra sutu ve mayali suyu da ilave ediyorsunuz. malzemelere sutu yazmisim ancak karistirma safhasinda sutu eklemeyi unutmusum, hemen ilave ediyorum.
Uyariniz icin tekrar tesekkurler.

Sevgiler,
Asuman

Adsız dedi ki...

Bir de su un miktarini yazsaniz ne guzel olurdu. Aldigi kadar un tarifi ile oyle cok pisirdiklerimi cope attim ki! Oysa hemen tereyagi kisik atese koymustum :(

Unknown dedi ki...

Bu tip tariflerde un miktarini yazmamayi tercih ediyorum cunku; bu miktar unun cinsine gore buyuk degisiklikler gosteriyor. En iyisi unu azar azar ilave etmek ve ele yapismayan ama yumusak bir hamur kivamina geldiginde, karistirma kabindan unlanmis tezgaha alarak bir sure daha orada yogurmaya devam etmek.Bu gercekten cok guzel bir tarif, denemenizi tavsiye ederim.
Sevgiler,

Asuman