28 Mart 2010 Pazar

Buzdolabı Böreği / Patatesli rulo börek




Pratik, ekonomik, bereketli ve çok lezzetli bir börek. Pişirmeden buzlukta saklayabildiğimiz için, her an elimizin altında oluşu benim en sevdiğim yanı. Hazırladıktan sonra ortadan ikiye kesip her bir parçayı ayrı ayrı streçhleyip atın buzluğunuza, pişireceğiniz zaman oda sıcaklığında biraz bekletip dilimleyin ve buzları çözülmeden pişirin. Ya da birkaç saat buzdolabında bekletip, pişirmeden yarım saat kadar önce atın buzluğa, arkadaşlarınız gelmeden hemen pişirin. Buzluğa atış nedenimiz, kolay kesilebilmesi... İç malzeme sürüldükten sonra bekletildiği için hamur çok yumuşuyor ve kesilmesi zorlaşıyor, buzlukta biraz bekleyince çok rahat kesebiliyoruz.
Ben burada Türk yufkasını her zaman bulamıyorum. Tek satan yer bize 50 km. uzaklıkta olduğu için her zaman gitme şansımız olamıyor. Ben bu börekte kullandığım yufkayı Yugoslav bir yufkacıdan aldım. Onlar ellerinde değil makinada açtıkları için, hem biraz daha kalın, hem de elips şeklinde oluyor. O bakımdan benim böreklerim biraz ince oldu. Türk yufkası ile yapıldığında biraz daha kalın oluyor.
Şimdiden sizlere kolay gelsin, afiyet olsun..

Malzemeler:

  • 3 yufka
  • 4 adet büyük boy patates/ haşlanmış, rendelenmiş
  • 100 gr. kadar beyaz peynir
  • 2 yumurta
  • 1-1,5 su bardağı süt
  • 1oogr tereyağı/eritilmiş, soğutulmuş
  • Tuz, karabiber
  • İnce kıyılmış maydanoz

Üzerine:

  • Kaşar peyniri rendesi
  • Pul biber
  • Bir parça tereyağı (arzuya bağlı )

Hazırlanması:

  • Tüm iç malzemesini karıştırın. Üç yufkanın her katına iç malzemesini eşit sürerek yufkaları üst üste koyun. Kenarlarını içe kıvırıp rulo yapın.
  • Ruloyu ortadan ikiye kesip bir tepsiye alın. Uzerini kapatarak buzdolabında en az 1 saat dinlendirin. Hemen pişirmeyecekseniz bir gece önceden de yapabilirsiniz.
  • Fırına koymadan yarım saat önce buzluğa alın.
  • Fırına vermeden, birer parmak genişliğinde dilimleyip, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yan yatırarak dizin ve üst malzemelerini serpin.
  • Önceden ısıtılmış 180C / 350F fırında pişirin.
  • Altı çabuk pişiyor, dikkatli olun, altına bakarak pişip pişmediğini kontrol edin. Gerekiyorsa biraz da üstten açıp üzerlerinin kızarmasını sağlayın.

2 yorum:

Ebru dedi ki...

canim o kadar borek istiyor ama benim o kadar kilo vermem gerekiyor ki:( ve de bu borekler o kadar cekici gorunuyor ki...

Adsız dedi ki...

Değerli site yöneticisi sitenizi çok beğeniyorum makallelerinizin devamını sabırsızlıkla bekliyorum Dell destek firması olarak başarılarınızın devamını beklerim