10 Mart 2010 Çarşamba

Ton balıklı sandviç / panini


Ben, öğlen öğününü mutlaka yiyenlerdenim. Genelde bir akşam öncesinden kalanları yerim, hele bir de zeytinyağlı birseyler varsa deymeyin keyfime... Ama bazen öyle olur ki geceden birsey kalmamıştır, o zaman sandviçler ya da pratik yemekler kurtarıcım olur.
Bu tostu, ton balığı yerine haşlanmış, didiklenmiş tavuk eti ile de yapabilirsiniz. Italyan’lar bu tip sandviçlere panini diyorlar ve çok değişik içlerle ve ekmeklerle hazırlıyorlar. Geçen gün evde ton balığı buldum onu kullandım, bugün de sadece közlenmiş sebzelisini deneyecegim. Ben bir deneyeyim, resimleyeyim, tarifi de paylaşırım. Isterseniz tabii ki :))
Üşenmedim, yanına bir de mini fırında hemen 2 adet patates kızartıverdim. Tarifi burada.



Malzemeler: ( 3-4 sandviç için)


  • 198 gr./7 oz konserve light tuna /suyu süzülmüş
  • 2 adet büyük boy kırmızı biber / közlenmiş, kabukları soyulmuş
  • 3-4 adet taze soğan / ince kesilmiş
  • 1/2 adet kırmızı soğan halkalari
  • 1/2 kereviz sapı / ince doğranmış
  • 1 yemek kaşığı"tepeleme" yoğurt veya mayonez veya sour cream (ben yoğurt kullandım)
  • 6-8 dilim kepekli ekmek / whole wheat bread
  • Karabiber
  • Pul biber

Hazırlanışı:

  • Suyunu iyice süzdüğünüz tuna balığı konservesinin içine taze soğanı, kereviz sapını, yoğurdu, karabiberi ve pulbiberi ekleyip karıştırın.
  • 3-4 dilim ekmeğe bu karışımı paylaştırın.
  • Halka doğranmış kırmızı soğanı, közlenmiş kırmızı biberi koyup, ikinci dilimi üzerine kapatın.
  • Üzerlerine fırça ile zeytinyağı sürüp, tost makinasında biraz kızartın.

Afiyet olsun.

4 yorum:

The Kitchen of Oz dedi ki...

Tam da yemek saatinde baktım bu leziz sandviçlere, karnım daha da beter acıktı:)Ton balığını sandviç içerisinde yemeyi ben de çok seviyorum, içine biraz kornişon ve kıyılmış dereotu da ekleyince tadına doyulmuyor. eline sağlık, iştahımı açtın öğle vakti:)

Ebru dedi ki...

offf harika gorunuyor, cok acikmisim...

Adsız dedi ki...

Nereden buldum bu tarifi arkadaş.. başıma bela oldu. Bi kere yaptık, şimdi hep istiyorlar. :) Eskiden ton balığını ekmeğin içine atar, biraz marul hadi bilemedin bir iki dilim salatalıkla yerdik. Vallahi başıma bela aldım.. (Bu arada tarif için tşk)

Unknown dedi ki...

Sevgili adsiz:) Bu tarif benim de basimin belasidir, ama nasil tatli bir bela degil mi? Ben isin kolayini buldum, esime ogrettim, yani!...

Sevgiler,
Asuman