28 Nisan 2010 Çarşamba

Çikolata pudingli, fındıklı, muzlu piramit pasta




Pişirmeden hazırlanan pratik pastaları çok seviyorum. Ben içine muz, üzerine de fındık kırığı koydum ama seçenekler çok aslında. İçine çilek, üzerine hindistan cevizi de bunlardan biri mesela...Hatta pudingini de hazır paket pudinglerden hazırlayabilirsiniz. Ben evde hazırlanan pudingi tercih ediyorum, hatta varsa puding ılındıktan sonra içine biraz da bitter çikolata parçacıkları ekleyebilirsiniz, yummmm. Çok hafif ve sağlıklı bir tarif, tavsiye ederim...
Bunun çok benzeri olan “lor peynirlisini“ de yapıyorum. Onun tarifi de
burada...

Malzemeler:
  • 3 su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 3/4 su bardağı tozşeker
  • 2 yemek kaşığı un/ tepeleme
  • 2 yemek kaşığı nişasta/tepeleme
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 adet muz
  • 2 paket sade petibör bisküvi
  • İri kıyılmış, kavrulmuş fındık
Hazırlanışı:
  • Tercihen teflon bir tencerede, 3 su bardağı sütün icinde, yumurtayı, şekeri, unu, nişastayı ve kakaoyu tel çırpıcı ile karıştırın.
  • Koyu bir muhallebi kıvamına gelip kabarcıklar çıkana kadar sürekli karıştırarak, orta ateşte pişirin.
  • Ocaktan indirip, 1 yemek kaşığı kadar tereyağı ilave edip, iyice karıştırın.
  • 15 dakika kadar, ara sıra karıştırarak ılınmasını bekleyin.
  • Dikdörtgen bir tepsiye, kenarlardan sarkacak şekilde strech serin. Üzerine eni 3 sıra, boyu ise 5 veya 6 sıra olmak üzere petibör bisküvileri 1 sıra dizin.
  • Üzerlerine kakaolu pudingten sürüp, ikinci kat bisküviyi yerleştirin.
  • Tekrar pudingi sürüp (pastanın dış kısmına sürmek için de ayırın) orta sıradaki bisküvilerin üzerine boylamasına iki muzu yerleştirin.
  • Tepsiye yerleştirdiğiniz streçhle birlikte, kenardaki bisküvileri kaldırıp kapatarak piramit şeklini oluşturun (ortadaki bisküviler tabanı oluşturacak).
  • Buzdolabına kaldırıp birkac saat soğumasını ve katılaşmasını bekleyin.
  • Soğuduktan sonra streçhi açıp cıkarın, kalan pudingi kenarlarına sürün.
  • Pastanın üzerine iri cekilmis, kavrulmus fındık serpiştirip, servis yapın.
Afiyet olsun

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika bir pasta olmuş sımsıcak sevgiler öpüyo
rum...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok nefis harika bir görüntü annem beyaz tatlı lor ile yapıyor.Pudingi bende hazır sevmiyorum. Tarifinizi denemek isterim.Ellerinize sağlık..

Ebru dedi ki...

Mihali ustundeki findiklari begenmedi, onlar olmazsa begenirmis:) Harika gorunuyor Asucum, ellerine saglik!

Tijen dedi ki...

Ellerinize sağlık,en kısa zamanda denek üzere listeme ekledim...