28 Mayıs 2010 Cuma

Annem'e veda...

6 Mayıs 2010 Persembe akşamüstü, uzun zamandır gelmesinden korktuğum telefon geldi kardeşimden. Anneler gününden 2 gün önce, canım annem aramızdan sonsuza dek ayrıldı. Cenazesine yetişebilip vedalaşmak bir avuntu ama onu bir daha hiç göremeyecek olmayı kabullenmek henüz zor. Anneciğimi de babacığımın yanına bırakıp döndüm, mekanları cennet olsun...


Asuman


BİR KADIN GİTTİĞİNDE.........(BEKİR COŞKUN)
Onlar bir gün çekip gittiklerinde, peşlerinde "yetim-öksüz" kalan çok olur.
Mutfaktaki dolap, perdeler, kavanozun içindeki eski düğmeler, özenle
saklanmış küçülmüş giysiler, dolap diplerindeki kurdeleler...
Sabah karanlığında mutfaktan gelen tıkırtılar susar, yetim kalmıştır tabaklar.
Bir kadın gittiğinde hep suyu unutulur saksıların.
Sık sık boynunu büker "sarıkız".
O teki kalmış eski bardağın anlamını bilen olmaz
Değerini kimse anlayamaz krom hac tasının.
Balkon artık sessizdir
Koridor kimsesiz.
Bir kadın gittiğinde...
Bir kadın gittiğinde ne çok kişi gider aslında;
Bir ağır işçi, bir temizlikçi, bir bakıcı, bir bahçıvan, bir muhasebeci...
Bir anne gider...
Bir dost...
Bir arkadaş...
Bir sevgili...
Ne çok kişi yok olur bir kadın gittiğinde...
Hep böyle olur; bir kadın gittiğinde; övgüler, uyarılar, yakınmalar,
dualar yetim kalır.
Kapı eşiğindeki "Dikkat et..." duyulmaz,
Annesi gitmiştir "geç kalma"nın.
Kadınlar,arkalarında büyük boşluklar bırakarak
giderler.
Bir kadın gittiğinde pek çok kişi gitmiştir aslında
Ve bir kadın gittiğinde pek çok "yetim" bırakmıştır arkasında.
Hayatınızdaki kadını yitirmemeniz dileğiyle.

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım başın sağolsun Rabbim sabır ver
sin.Mekanı Cennet olsun Rabbim yerin
de dinlendirsin.Annesizlik ne zordur
çokkk iyi bilirim Rahmetli anneciğimi
16 yaşında kaybettim.Annesizlik her
yaşta zor sevgiler...

MAYdesignorg dedi ki...

Canım seni çok iyi anlıyorum .Bende annemi ve babamı kaybettim .Sol yanım hep acıyor boşluk hiç dolmuyor.Allah sabır versin.

Yeşim dedi ki...

başınız sağolsun ...
anne ve babamızdan uzaktada olsak onların varlığı her zaman bize güç verir ama yapıcak bişey yok ölümde bir gerçek alışmaya çalışıcağız ...
annenizin mekanı cennet olur inşALLAH
Sevgilerimle...

Kuzzine dedi ki...

Başınız sağ olsun,onlar aslında hiç gitmiyorlar..hep yanımızdalar...mekanları cennet olsun..nur içinde yatsınlar..allah size ve ailenize uzun sağlıklı ömürler versin.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok ama çok üzüldüm.Başınız sağolsun.Alah sizlere uzun ömür versin...

Damak Tadı dedi ki...

Allah sabırlıklar versin sizlere..Anneciğinin mekanı cennet olsun,nurlar içinde yatsın..


Sevgiler

dokuzuncubulut dedi ki...

Asuman Hanım çok üzüldüm, başınız sağolsun. Allah size ve çocuklarınıza sağlıklı uzun ömürler versin. Sevgiler...

sevimlimutfak dedi ki...

Başın sağ olsun canım, yazını görünce çok üzüldüm. Mekanı cennet olsun, nur içinde yatsın. Allah sizlere uzun ömürler versin. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

başınız sağolsun ..:(

Unknown dedi ki...

Tum bassagligi dileyen dostlarima tesekkur ediyorum.

ayseyaman dedi ki...

başınız sağolsun, o telefonlar beni de çok korkutuyor...:(
bir telefonla sevdiğimizi bir daha göremeyeceğimizi öğrenmek gurbetin en zor çekilmez yani...
Allah annenize rahmet sizlere sabırlar versin...mekanı cennet olsun...