29 Eylül 2010 Çarşamba

Yaz biterken ve RAPİNİ SALATASI



Havaların serinlemeye başladığı şu günlerde, sıcak bir cuma akşamı yakalanınca, son dakikada en kolay salata ve mezelerle çabucak hazırlanıp bir de arkadaş davet edilerek, geç saatlere kadar oturulmuş, pekçok eksiği olan ama samimi bir sofra...
Aynı zamanda, artık hava daha erken kararmaya başladığından, güzel ışığı kaçırmamak için çaba sardedilmiş ama başarılı olunamamış fotoğraflar...
Yine de yazdan son kareler olarak, sizlerle paylaşmak istedim...


Rapini

Rapiniyi ilk olarak fotoğrafta gördüğünüz bu salata ile denedim. Ben çok beğendim, eşim olsa da olur olmasa da dedi, kızlar denemek bile istemediler. Ben tadını biraz bizim Ege'nin “turp otuna“ benzettim.
Sert saplarını kesip attıktan sonra, sirkeli suda 15 dakika beklettim. Tuz eklenmis kaynar suda 5 dakika haşladım, rapiniler haşlanırken, bir kapta buzlu su hazırladım ve haşlanmış rapinileri hemen buzlu suya atarak, renklerini koruması için şokladım.
Servisten önce üzerine zeytinyağ, limon, tuz ve dövülmüş sarımsak karışımı döktüm. Mangal etin yanında ya da balıkla tavsiye ederim.
Geçenlerde de rapinili börek deneyeyim dedim aman sakın hiç tavsiye etmem:( Belki de ben kavurarak yaptığım için o kadar acı bir tadı oldu, haşlasaydım daha mı iyi olurdu bilemiyorum ama atmayı sevmediğimiz için, içinden rapinilerini ayıklayıp yedik. Daha sonra aynı böreğin ıspanaklısını denedim sonuç harikaydı, en kısa zamanda paylaşacağım.

İmam bayıldı

Humus

Domates salatasi


1 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım harika bir masa ve harika lez
zetler.Bayılıyorum bahçelerde kurulan
masalara sevgiler...