12 Kasım 2010 Cuma

Patlıcanlı, Yalancı Çerkez Tavuğu


Bu harika mezeyi bir arkadaşıma yemeğe giderken götürmüştüm. Fotoğraflar sevgili Türkan’ın masasından. Bu tarifi ilk olarak Aintabsofrası’nda görmüştüm, daha sonra başka bloglarda da gördüm. Nefis oluyor tavsiye ederim.
Ben, üzerine tereyağlı tozbiber döktüm ama fotoğrafa dikkatli bakarsanız yağın donmuş olduğunu göreceksiniz. O bakımdan tarifi zeytinyağlı olarak verdim, ben de artık zeytinyağlı yapıyorum.

Malzemeler:
  • 1 adet kemikli tavuk göğsü
  • 1 adet defne yaprağı
  • Birkac, tane karabiber
  • 2 su bardağı süzülmüş yoğurt
  • 2 yemek kaşığı mayonez
  • 2 yemek kaşığı galeta unu
  • 2-3 diş sarımsak
  • 2 tane büyük boy közlenmiş patlıcan
  • 1/2 su bardağı ceviz
  • Deniz tuzu
  • Karabiber
Üzeri için:
  • Zeytinyağı ve kırmızı biber
Hazırlanması:
  • Tavuk göğsünü, defne yaprağı ve tane karabiberler ile, üzerini geçecek kadar su koyarak haşlayın.
  • Büyük bir bıçakla cevizi ve sarımsağı  incecik kıyın. Közlenmiş ve kabukları soyularak üzerlerine limon suyu sıkılmış patlıcanları da, suyunu süzdürdükten sonra bıçakla aynı şekilde kıyıp, tüm malzemeyi büyükçe bir kaba alın.
  • Üzerine 2 su bardağı süzülmüş yoğurt, 2 yemek kaşığı mayonez ve 2 yemek kaşığı galeta ununu ekleyip bütün malzemeyi  karıştırın (karışım çok koyu olursa, soğuk tavuk suyuyla biraz inceltebilirsiniz).
  • Haşlanmış ve soğumuş tavukları ister küp küp doğrayıp, isterseniz de  didikleyip karışıma ilave edin.
  • Tuzunu ve biberini de ekleyip, tüm malzemeyi iyice karıştırın, servis yapacağınız tabağa alıp, üzerine kırmızı biberli zeytinyağı gezdirip servis yapın.
Afiyet olsun




2 yorum:

sarkaç dedi ki...

Sevgili Arnavut Ciğeri, sizde görüp de listeme aldığım tariflerin sayısı epeyce kabardı. Acilen kendime zaman yaratmam gerekiyor.

dokuzuncubulut dedi ki...

Ben hiç denk gelmemişim patlıcanlı olanına. Eminim çok lezzetli olmuştur, hemen deneyeyim. Sizin ki kadar güzel olursa, bayramda eşimin ailesine ziyarete giderken de yapıp götürürüm.
Bayram demişken, uzakta da olsanız, gönlünüz buradeki sevdiklerinizin yanındadır. Benim kardeşim de uzakta, bayramda ilk o arar bizleri.
Size de keyifli bayramlar dilerim...
Sevgiler.