21 Ekim 2013 Pazartesi

Domates Çorbası / Cadılar Bayramı Çorbası

 
 
Cadılar bayramı buradaki deyimi ile Halloween’de evi dekore etmeyi, kabakları oymayı ya da boyamayı, ilginç tarifleri denemeyi seviyorum. Bloğumu açtığımdan beri de tüm yaptıklarımı “Cadılar bayramı/Halloween“ adı altında toplamışım.

Bu sene de bildiğimiz unlu, sütlü domates çorbasının üzerine kese yoğurdu ile örümcek ağı yapıp, kenarına da bir örümcek oturttum, oldu size cadılara layık bir çorba :)

Örümcek ağını yapmak için az miktarda kese yoğurdunu küçük bir torbaya koydum, torbanın kenarını çok az kestim. Çorbanın üzerine yoğurdu daireler halinde sıktım. Daha sonra da bir kürdan yardımı ile kenarlarından çekerek, örümcek ağı şeklini vermeye çalıştım.

Kabağımı henüz alamadım ama aklımda güzel bir fikir var, en kısa zamanda yapıp onu da paylaşacağım.
 
Domates Çorbası
(4 Kişilik)

Malzemeler:
  • 5-6 adet büyük boy domates
  • 2 yemek kaşığı tereyağı ya da sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 5 su bardağı su
  • 1 çay badağı süt
  • Deniz tuzu
Servis içinKasar peyniri, kese yoğurdu, sour cream  ya da koyu krema
 
Hazırlanılışı:
  • 2 yemek kaşığı yağda, 3 yemek kaşığı unu biraz kavurun.
  • 1 yemek kaşığı salça ve 5-6 adet rendelenmiş domatesi ekleyip, biraz daha kavurun.
  • Daha sonra 5 su bardağı su ekleyin.Koyulaşana kadar sürekli karıştırarak pişirin (corba topaklanmışsa, bu aşamada el blendırı ile karıştırın). 
  • Servisten hemen önce tencereye sütünü ve tuzunu ilave edip bir taşım daha kaynattıktan sonra altını kapatın.
  • Üzerini kaşar peyniri  ya da fotoğraftaki gibi yapmak isterseniz tercihinize göre 'kese yoğurdu, sour cream veya koyu krema' ile şekillendirip, servis edebilirsiniz.
NOT: Daha sıvı veya daha koyu kıvamlı bir çorba isterseniz, su miktarıyla oynayarak bunu sağlayabilirsiniz.
 
Afiyet olsun!

 
 

4 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

BENCE EN GÜZEL ÇORBA,DOMATES ÇORBASI..ELLERİNİZE SAĞLIK..

Ebru dedi ki...

Asu'm süper olmuş...çok yaratıcı, ellerine sağlık!!!

Unknown dedi ki...

Benim de en sevdiğim çorbalardan biridir ve havalar soğuduğunda ilk aradığım yemektir. Bu arada; kabağın, bu bayram için hazırlanmış yeni versiyonunu heyecanla bekliyorum:) Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Harika bir sunum çok sevimli olmuş.. Domates çorbasını bol kaşarlı krutonlu çok seviyorum ben..

Ellerinize sağlık..