15 Ocak 2015 Perşembe

Kiraz Domatesli Yeşillikler ve Bir Anı



Tezgahta salata yapımı için kiraz domatesler ve yeşillikler yanyana duruyordu. Bir anda aklıma canım halamın ful çiçekleri geldi. Ful çok narin bir çicektir, harika kokar ama koklarken burnunuzu çiçeğe asla değdirmeyeceksiniz, yoksa hemen küser, kararır. Halacığım bu çiçekleri dalı ile keser, bir domatese batırır, soframıza koyardı. Sanırım domatesteki asidi sevdiğinden olsa gerek, bu şekilde, birkaç gün boyunca soframızda, hatta odamızda bizi mis kokularıyla sarar sarmalardı narin ful.

Neredeeen nereye, degil mi? Insan beyni böyle işte. Benim domatesler ve yeşillikler de, artık cook uzaklarda kalmış olsa da, benim hafızamda hala taze olan bu resmi canlandırdı ve ortaya böyle bir fotoğraf çıktı.

Bir insan, yaşamı boyunca dünyaya kattığı değerler ile hatırlanır ve hatırlandıkça da ölümsüzleşir… Hayatta olduğu süre boyunca çevresindekilere eşsiz güzellikler katmış olan, kendinden çok başkaları için yaşamış olan  canım halamın anısına...
         
      Sevgilerimle,


5 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım ya Kiraz Domateslerin ve sunum tabağında bir harika görünüyor.Ben ful çiceği ne duydum nede gördüm şimdi merak ettim.

Unknown dedi ki...

Senin bu güzel anın, beni de geçmişe götürdü Asuman. Annem de çiçek yetiştirme konusunda çok başarılı bir kadındı. Hani derler ya; " çomak dikse, yeşerir" tabiri caizse tam böyleydi. Moda'daki evimizin balkonu, çiçekçi dükkanı gibiydi.;) Anneciğim de ful çok severdi ama, daha çok Güney iklimini sevdiği için, İstanbul'da bulamamış ve bu nedenle de edinememişti. Babamın müşterilerinden biri, Tarsus'dan gelirken, anneme hediye getirdi. İşte ful ile tanışıklığım böyle başladı. Çiçeklendiği zaman, yaz aylarına denk geldiği için, balkona açılan camın önüne koymuştuk ve pencereyi açtığımızda ki kokusu hala burnumdadır. Bak sayende ben de nerelere gittim geldim;) sağol güzel dost.

Unknown dedi ki...

Sevgili Guloanne, ful cicegini anlatan linki gonderiyorum. kokusu muhtesemdir. Sevgilerimle.

http://azbitki.com/ful-yasemini

Asuman

Unknown dedi ki...

Sevgili Nilgun,

Guzel anilarla yasamak, yas almayi cok seviyorum. Guzel bir koku, bir soz, bir esint, beni kolayca yillar otesine tasiyabiliyor.

Bu dunyadan goctukten sonra arkamizda boylesi guzel anilar birakabiliyorsak ne mutlu bize...

Sevgiler,

Asuman

Mª Jose-Dit i Fet dedi ki...

Merhaba. Ben tesadüfen blogunuza bulundu ve ben gerçekten seviyorum. Benim dil dilerim, ben İspanyolca ve ben google çevirmen kullanıyorum. Sana dönecektir. Kisses